Ondřej Cink a jeho speciál pro olympijské Tokio

Autor: Michal Červený

Výjimečné kolo pro výjimečného muže! Ondřej Cink pojede olympijský závod v cross country na hrách v Tokiu s bicyklem, který mu speciálně pro pondělní japonský závod připravili v jeho mateřském týmu.

Sponzoři a partneři závodních týmů, jejich dresy cyklisté oblékají v sezoně, využívají speciálních designů jednak k propagaci, k motivaci závodníků a také, aby vyhovovaly striktním olympijským pravidlům týkajících se reklamy. Aby potom nepovoleně velká nebo příliš četná loga  nemusela být přelepována páskou…

Lakování s japonskou tématikou v českých barvách

Celoodpružený Kross Earth je v podstatě na drát stejný jako Ondřejovo kolo pro závody světového poháru. Vrchol čtyřletky, v letošním případě dokonce pětiletky, totiž není závod, kde by se mělo riskovat s čímkoliv nevyzkoušeným.

Polský výrobce tak přišel s jedinou odlišností a tou je speciální lakování s japonskou tématikou v českých národních barvách.

Nesmí samozřejmě chybět nápis Tokyo na horní rámové trubce.


Karbonový rám z vláken D84 SL funguje na bázi přepákovaného jednočepu a nabízí zdvih 100 milimetrů, o který se stará vzduchový tlumič Fox Float DPS.

Stejný zdvih má i přední vidlice Fox 34 Float Factory Step Cast s macatýma 34 milimetrů tlustýma nohama.

Kolo je kompletně osazené nejvyšší sadou Shimano XTR. To znamená kliky s převodníkem 36 zubů.

Kazeta s dvanácti pastorky v rozsahu 10-51 zubů, hydraulické kotoučové brzdy se 160mm brzdovými kotouči a SPD pedály.

Ondřej vozí karbonová řídítka FSA široká 740 milimetrů.


Na pravé straně najdeme klasicky páčkové řazení a hned nad ním, v dosahu palce, dálkový lock-out vidlice a tlumiče.

Na druhé straně řídítek potom ovládání teleskopické sedlovky Fox Transfer SL se 100 milimetry zdvihu.


Lehké karbonové Sedlo Fizik Antares 00 Versus Evo je původně určené spíše na silniční cyklistiku a polstrování je na něm poskrovnu.

Karbonová kola FSA KFX i25 mají 30 milimetrů vysoké i široké ráfky a jsou obuty do plášťů Pirelli. S sebou veze Ondřej do Japonska tři druhy vzorků a až podle aktuálních podmínek se rozhodne pro ten finální. S velkou pravděpodobností půjde ale o šířku 2,4 palce, která se na světových tratích stává standardem.

Hmotnost kola je 10,5 kilogramů, což je v dnešní době v podstatě průměrná hodnota, blízko které se pohybuje většina kol jezdících ve světovém poháru. Udělá Ondřej Cink z této rakety medailový stroj?