Proč všichni cyklisté vypadají, jako by se chytali postavit na start Tour de France? Může být vůbec móda na kolo ženská? Mohou v ní vypadat chlapi sexy? Je vůbec cyklistika cool? Přestože jsem začala pěkně zostra, jsem přesvědčená, že je!
A právě o tom bude nový seriál na webu We LOVE Cycling, který tu pro vás budu následující týdny tvořit.
Nemusíte mít kolo, nemusíte být příznivci tohoto skvělého sportu, nemusíte mít ani rádi sport. Zcela ambiciózně vám tady napíšu, že u konce tohoto módního cyklistického maratonu budete alespoň na chvilku uvažovat, že na kolo vyrazíte.
Cyklistika je trendy!
Anebo se na něj alespoň obléknete… Cyklo móda totiž neovládá jen silnice, ale posledních pár sezón dominuje i přehlídkovým molům a týdnům módy. Vítejte u seriálu „We LOVE Bike Fashion“!
Na co se můžete těšit?
Chtělo by se mi napsat „na módu na kolo“, ale to by možná mnohé z vás odradilo už na začátku čtení. Takže to vezmu jinak: Které známé osobnosti propadly vášni jízdy na kole? A v čem vlastně jezdí? Jak vůbec současná cyklo móda ovlivňuje svět módy? Jde styl a bezpečnost dohromady? Na všechny tyto otázky dostanete v následujících několika týdnech odpověď. A věřte mi, že vás to bude bavit, i pokud kolo nevlastníte. Vlastně ani nemusíte. Právě díky našemu seriálu na webu We LOVE Cycling a značce ŠKODA ho budete moci vyhrát!
Cyklistika je v Česku na vzestupu a ekologické smýšlení moderní společnosti tomu jen nahrává. Trendem urbánního plánování je v posledních letech důraz na princip udržitelnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. O tom, že se cyklistická doprava skutečně stává evropskou dopravou budoucnosti, svědčí i to, že 39 evropských měst, jako je Brusel, Mnichov nebo Budapešť, podepsalo dohodu, v níž se zavazují dosáhnout 15% podílu cyklistů na dopravě. Odhadem bych řekla, že se to daří i Praze. A vlastně i v celé České republice!
Mnoho mých přátel a známých vyměnilo přecpané tramvaje za cool retro kola a ti další o víkendech „tuní“ svoje silniční speciály a vyrážejí na prohlídku hradů a zámků v okolí Prahy. Cestou zastávka na piknik a „insta“ fotku podmínkou. Čistá hlava, zábava, ekologie a sport v jednom. I na první pohled je patrné, proč milovníků kol každým rokem přibývá.
A já se mezi ně od letošního roku počítám taky. Ahoj, jmenuji se Lucie a letos jsem si koupila svoje první kolo. Těší mě! Nejsem profík, nejsem odborník. Jsem nadšenec! A jsem tu od toho, ukázat vám svět cyklistiky zase trošku v jiném světle. Myslím, že i já vás mohu inspirovat, přestože v minulých letech jsem se kolům vyhýbala z několika důvodů: 1. Na kole mi to nesluší, 2. Je to nuda a dřina, 3. Je to sport pro muže, 4. Nemám na to čas. Připočtěme k tomu nelichotivé oblečky na tělo, zadek vycpaný i mimo „své dny“, pot, helma, co vám připlácne vlasy…
Je vám to povědomé? Možná na cyklistiku sdílíte stejný názor. Nedivím se vám. Když tu se mnou ale zůstanete pár týdnů, jsem přesvědčená, že si názor upravíte. Troufám si říct, že si pořídíte i svoje první cyklo šortky (smích).
Skok do minulosti
Málokdo ví, že historie ŠKODA se nezačala psát na čtyřech kolech, ale na těch dvou. Nadšení velocipedisté a zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement se rozhodli proměnit svou vášeň v kariéru a vyrobit jízdní kolo pod značkou „Slavia“ už v roce 1895. Co je k tomu vedlo? Všechno začalo už o rok dříve, kdy měl Václav Klement důvod stěžovat si na špatné zpracování svého nového bicyklu. Poměrně hrubá reakce výrobce přiměla Klementa, aby si kolo opravil sám. A právě proto se spojil s cyklistickým mechanikem Václavem Laurinem. Nová značka se rychle stala synonymem kvality a inovací. A Laurin & Klement se brzy zapsali jako jedni z největších výrobců jízdních kol v Česku.
Jak se v průběhu dalších let vyvíjela výroba kol, zdokonalovalo se i oblečení pro tento sport určené. Cyklo vášni propadla i Paříž, světová metropole módy. Zemi galského kohouta v té době vládly dechberoucí modely Christiana Diora, Coco Chanel nebo Huberta de Givenchy. A dámy i páni z vyšší společnosti je moc rádi nosili ve chvílích volna právě na projížďku na kole podél Seiny. Do módy se tak dostávají pumpky a kalhoty s vykasanými okraji, které byly praktické právě při jízdě na bicyklu.
Faktem je, že se od počátku jednalo o prostředek pro pobavení horních vrstev společnosti a až později se stalo dostupnější široké veřejnosti a propukla doslova cyklistická mánie. A přesně tento pocit já tady ve vás hodlám v následujících několik týdnech vyvolat.
Jak se říká, nejlepší motivace je odměna… Dobré značky vědí, že lidé jsou vnitřně motivováni pouze tehdy, když jsou přesvědčeni, že jejich práce má smysl. A ty nejlepší značky dokážou zajistit takové podmínky, které v lidech tento pocit posílí. A já mám obrovské štěstí, že tento seriál připravuji právě se značkou ŠKODA, která ve vás chce vášeň pro jízdu na kole maximálně povzbudit. Jak na to? Stačí se zapojit do fashion soutěžního kvízu a zkusit vyhrát stylové urban kolo!!! Wooow!
Tak šlápněme do pedálů a těším se, až to příští týden naplno rozjedeme.
Vaše Lucie