Pro twitterové nováčky
Jaký je tedy rozdíl mezi Facebookem a Twitterem? Facebook má výrazně větší základnu a je zaměřený na propojování lidí s jejich rodinou, kamarády a blízkým okolím. Abyste s někým byli v kontaktu, musíte ho požádat o přátelství a dotyčný ho musí schválit. Naproti tomu hlavním cílem Twitteru je sdílet a propojovat zprávy a novinky z celého světa, proto nemusíte nikoho o přátelství žádat, stačí ho „sledovat“ a jejich zprávy se vám budou automaticky zobrazovat. Díky tomuto zaměření 74 % tweetujících uvedlo, že Twitter používají jako jejich hlavní zdroj zpráv. Twitter je totiž díky snadnému sdílení novinek populární u politiků, žurnalistů, různých celebrit a pochopitelně i sportovců a jejich týmů. Sledováním různých profilů si tak v zásadě můžete navolit, jaké zprávy a z kterých zdrojů se vám budou zobrazovat.
Nejnovější informace ze světa cyklistiky
Sledováním těch největších cyklistických jezdců, týmů a značek budete mít skvělý přehled o tom, co se právě děje. A díky rychlosti šíření zpráv na Twitteru můžete vždy přijet na skupinový švih s novinkami, o kterých zatím nikdo neví.
Závody
Pokud chcete aktuální informace ze závodů, ty nejžhavější novinky tohoto týdne budou dostupné na @Yorkshire2019, oficiálním profilu právě probíhajícího mistrovství světa v silniční cyklistice.
Účty, které jsou dále aktivní po celý rok, najdete hlavně u těch největších závodů, jako je @LeTour, @lavuelta nebo @giroditalia. Ostatní závody má smysl sledovat hlavně v době jejich konání.
Nejvyšší instance a zprávy
Nejvyšší instancí cyklistiky, která se nebude zdráhat vám měřit výšku ponožek, je jednoznačně Mezinárodní cyklistická federace – @UCI_cycling.
Zprávy najdete například od @cyclingweekly nebo @Cyclingnewsfeed.
Nejvýznamnější týmy
Team Ineos – tým s největším rozpočtem a největšími hvězdami, který dominuje na Tour de France posledních několik let.
Deceuninck-QuickStep – belgický tým s největším počtem vítězství v roce 2019, který zaslouženě vede v bodování týmů. V jeho soupisce najdeme například i české jezdce @zdenekstybar a @PetrVakoc.
Team Novo Nordisk – prokontinentální americký tým, tedy tým z nižší kategorie. Má ale více sledujících než všechny WorldTour týmy na všech sociálních sítích dohromady. Proč? Tým je složený pouze z diabetiků prvního typu, kteří svou výkonností dokazují, že cukrovka není žádným limitem. „Inspire, educate and empower everyone affected by diabetes“ je jejich mise.
Závodníci
Lizzie Deignan – profesionální cyklistka, mistryně světa a ambasadorka za rovné příležitosti žen ve sportu. Její přesah i za výkonnostní cyklistiku je pro mnohé inspirací.
Mark Cavendish – sprinterská hvězda, druhý v počtu vítězství na Tour za Eddy Merckxem. Končí už pomalu jeho kariéra? Až pověsí kolo na pověstný hřebík, bude to konec éry.
Luke Rowe – závodník týmu INEOS letos na jaře ukončil působení na Twitteru kvůli osobním útokům, ale vypadá to, že se se svými trefnými poznámkami ze světa profesionální cyklistiky pomalu vrací na scénu.
Alex Dowsett – vtípky, vlastní videa ze závodů i fotky koček. Ano, koček. To vše najdete u tohoto profíka, který v roce 2015 překonal rekord v hodinovce.
A co mají, kromě cyklistiky samozřejmě, společného Zdeněk Štybar, Petr Vakoč a Roman Kreuziger? Ano, jedná se o české závodníky, kteří jsou na Twiteru aktivní. Můžete tak s nimi prožívat jejich téměř každodenní záležitosti profesionálních cyklistů. Nutno podotknout, že ani jejich příspěvky nejsou v češtině.